fredag 1 februari 2013

LCHF Kycklingssoppa

Nu måste jag skalda lite igen. Jag råkade nyss briljera i köket! Det började med att jag skulle göra kycklingsoppa av kyckling som jag hade kvar från igår. Kycklingssoppa ska man ju äta när man är förkyld - så gör dom ju alltid i amerikanska filmer....

Nåväl. Jag skulle fräsa en lök. Datumet hade gått ut på smöret. Tog en skvätt olivolja istället. Kollade lite i mitt ganska tomma kylskåp.... kokosolja - det kanske går, tänkte jag och petade i ett par teskedar. Och så löken... Curry passar med kyckling, så det pudrade jag på i riklig mängd. Sedan salt och peppar. Hällde på vatten efter en stund och några sprut kycklingfond som jag hade. När det kokat en liten stund stoppade jag i kycklingen. Lät det hela bli genomvarmt innan jag serverade. Toppade med en klick turkisk yoghurt och lite kashewnötter. Jag kan gladeligen rekommendera denna rätt, det blev sjukt gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar