måndag 1 januari 2018

2018 är här!

2018 kan nu få börja! Jag firade in det nya året med Mia Ö och lite bubbel. En hel del summeringar över året som höll på att rinna ut och en del önskningar och nyårslöften för 2018 blev det. Jag har en ganska omfattande nyårslöfteslista i år igen enligt principen att om jag har många löften ökar sannolikheten att några faktiskt går i uppfyllelse. Himla smart faktiskt. Dessutom har jag kommit på att om jag upphöjer vissa önskningar till nyårslöften kan det motivera vissa extravaganser också. Inte helt fel!

Hälsa - mitt usla blodtryck ska bli finfint igen! Det är mitt nummer ett nyårslöfte. Det kommer i underkategorier också som att försöka gå 10.000 steg (minimum) om dagen och äta hälsosamt. Går jag ner några kilon så är jag inte den som gråter över det...

Cykel - hör ihop med nummer ett på sätt och vis, men får en egen punkt för säkerhets skull. En ny pendlarelcykel ska inhandlas i vår. Blir bra inför stundande flytt.

Jobb - Ska ge gärnet. All in liksom. Det är svårt att lova mer jobb, men kanske jobba smartare? Hitta "Good enough" lite mer på vissa saker så jag får tid att utveckla det som behöver utvecklas.

Segla - Jag vill utöka men seglade yta. Det innebär att jag nu ska ta mig antingen norr om Övik, Söder om Skarpudden eller öster mer än 10 sjömil från land. Få på autopiloten är också ett nyårslöfte! Två säsonger har den fått följt med, men i en kartong. I år ska den på! Jag vill ju kunna nyttja toaletten på båten med lite mer värdighet!

Ekonomi - Vid årets slut ska jag sammanlagt ha sparat en månadslön som ska in i fondsparandet! I detta ingår saker som att göra matlådor, planera inköpen, storhandla istället för varjedaghandla och kanske tänka två gånger innan jag impulshandlar något onödigt.

Njuta - stanna upp. Andas. Se det vackra i tillvaron. Testa meditation. Stressa mindre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar