tisdag 9 januari 2018

Örnsköldsvik tur och retur

Oj, vad det känns avlägset nu som jag bodde i Övik! Jag föddes där, och bodde mitt första levnadsår där. Sedan Blev det Nordingrå, Östervåla och Uppsala. I vuxen ålder flyttade jag tillbaka och fick jobb på Parkskolan. 1996-2005 bodde jag då där. Minns inte riktigt vad första gatan hette. Tegelhus nära Sörliden. Sedan hus i Billsta, en period på Nygatan och sedan Hamnpiren. Fortfarande är Hamnpiren lyxigaste stället jag bott på! Sprillans ny lägenhet där jag fick vara med att välja ytskikt, väggarnas placering och går en massa tillval. Satsade på ett underbart bubbelbadkar som jag tror jag nyttjade fem-sex gånger i veckan! Inglasad balkong mot vattnet och brygga med min första segelbåt "Marielle", en Karlskronaviggen.

Idag vara jag på sammanträde i Övik och under lunchen svängde jag upp på Varvsberget för att "tar in" hela staden. Nä, jag längtar inte tillbaka. Mycket känns igen, men ingen jag kände igen stötte jag på (ja, förutom de jag avtalat tid med förstås). Men i sommar ska jag planera in ett besök medelst båt. Kuststräckan utanför Övik är härlig att segla i! Trysunda, Balesviken och Köpmanholmen ska jag nog  besöka under den trippen också.

Här bodde jag finfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar