tisdag 31 januari 2017

Mor-dotterdag

Idag har jag och morsan haft en trevlig dag. Jag skulle infinna mig på Sundsvalls sjukhus och ett besök hos reumatologen där, och eftersom jag inte har bil löste jag detta med att föreslå en mor-dotterdag på Birsta. Morsan var inte sen att haka på.

Läkarbesöket gick bra. Sänkan och alla blodprover var finfina! Då jag haft ont i ena axeln beskrev jag detta, men läkaren tyckte det såg bra ut. Jag sa att jag ville vara fit for fight i sommar och långseglingen, och han sa att jag kunde ju meddela skepparn att jag har begränsningar av lederna. När jag då upplyste honom om att "I´m it" så såg han lite förvånad ut. Ännu mer förvånad när jag oftast inte har några gastar att sätta i arbete. Hm. Han kanske tycker jag är för frisk och inte skriver ut någon mer medicin snart? Fast så skulle nog kroppen skära ihop alldeles...

Sedan BIRSTA! Vi började starkt på Media Markt och morsan slog till på en MacBook Pro, och jag på en plattång. Ett-noll till morsan liksom. Sedan kom jag igång på Birsta City där jag laddade med ett par blusar inför Sydafrikaresan nästa vecka. Några justa underställ hittade jag också. Gjorde en lite gallup bland vännerna hur många BH:ar de har och insåg att jag låg i underkant. Men nu har jag tre riktigt snygga sådana som kommer göra sig under blusarna. South Africa, here I come!

Ja, just ja. KAMERAN var färdiglagad och jag kunde hämta ut den. Äntligen! Jag insåg att jag saknat den, iPhonen tar inte lika bra bilder! Av rena glädjen handlade jag en lyxig stor rosbukett till mig själv för att fira att våren är på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar