söndag 29 januari 2017

HELG!

Äntligen helg! Såhär på söndagskvällen känner jag att jag nu checkar ut ettpar dagar från jobbet och tar det lugnt! Fredag till söndag var det dags för en ny omgång växtplatskurs på Vårsta. Som vanligt gruvar jag mig före, trivs under och känner mig tom efter kursen. Behöver nu bara ladda om lite efter några turbodagar.

Idag var jag på ekumenisk mässa i domkyrkan och blev lite fundersam. Det var folk från pingstkyrkan, brunnskyrkan, equmeniakyrkan, katolska kyrkan och möjligen frälsningsarmén. Men om jag inte hade läst innan att det skulle vara en ekumenisk mässa skulle jag nog inte kunna lista ut det genom att bara observera. Lite trist, tycker jag att det inte märks någon skillnad. Det absolut enda jag märkte var betoningen av "Amen". Det lät amEN. Men, jag antar att jag får vara glad för det lilla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar