fredag 1 maj 2015

Sängkarusellen

Nu hoppas jag min galna sängkarusell har stannat av! Detta var ursprunget; en underbart skön Jensen-säng med härlig bäddmadrass från Hästen. 90 cm var lite för smalt, kom jag på i augusti 11. Jag ville inte sälja denna underbara säng, men moster och morbror fick ha den i sitt gästrum istället. Själv slog jag till med en dubbelsäng från ikea. En fast och en medel. Ihopskruvade och med en riktigt bra bäddmadrass på.
Eftersom saker förändras i livet slutade det med att jag irriterade mig på att ligga i en 80-cm säng. Skarven kändes ju igenom bäddmadrassen, och ständigt och jämt blev jag påmind om skithögen som var anledning till detta första sängbyte. Annonserade ut sängen på "bytes" och fick byta med en 120 cm säng. Böt rakt av, mest för jag ville bli av med trista minnen. Hade jag provlegat 120-sängen lite noggrannare hade jag märkt att den passerat bäst-före-datum. För länge sedan. Skit!
Handlade ny säng igen på ikea, en skön 140-säng. Inte lika skön som Jensen, men helt ok. Har ju haft Jensen i reserv hos morbror per i väntan på att jag i framtiden kanske ska bo så att jag har ett gästrum. Nu verkar det bli så att jag kommer att bo kvar här i mitt lilla hyrda gårdshus ett tag till, och här har jag inte alls plats för en säng till. Och morbror är på väg att flytta.
Nu ställdes jag alltså inför ett val. Kränga Jensen eller kränga 140-sängen. Suck. Efter att ha spenderat ca 30.000 på dåliga sängaffärer ville jag ju ha något kvar av dessa slantar. Skulle jag ha valt att behålla Jensen hade jag ju varit tillbaka på ruta ett igen, och det ville jag inte. Så idag flyttade jensensängen till Umeå där jag hoppas den kommer till bra nytta och glädje. Jag hoppas jag inte behöver handla ny säng på länge, länge!
Skönaste sängen jag någonsin ägt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar