måndag 11 maj 2015

Öxabäck

"Kom så ska du få se!", sa mor när jag inte ens hunnit få av mig jackan. Jag följde med ner i galleriet och där sto den. Morsans drömvävstol sedan många år tillbaka. Öxabäck är vävstolarnas Rolls Royce, har jag fått lära mig och nu har hon en alldeles egen superdupervävstol i källaren att väva underbara ting i. Sammanlagt får jag det till sex vävstolar som står uppställda nu i galleriet. Man kan lugnt påstå att det är fullt där. Men nu liksom bleknar de andra av att drottningen anlänt...

Morsan har förevisning
Öxabäck
Här en cool väv som får olika färger på ovan- respektive nedsidan
Morsan och jag är bra lika på något sätt, konstaterade vi. Rep och snören, teknik och kreativitet. På vävstol, båt eller iPad. Om ni förstår hur jag menar. Färg och skapande liksom.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar