tisdag 20 januari 2015

SJ

Ja! Jag gillar att vara på resande fot. Jag tänker så mycket bättre när jag sitter på ett tåg eller i ett flyg! Nu är jag laddad inför första träffen med mina kurskamrater på THS! Tänk om jag varit så här taggad när jag "läste på riktigt"! Men skillnaden är att nu läser jag för "mitt eget höga nöjes skull" och inte för att jag måste. Stor skillnad!

Att studera är i viss mån en materialsport. Vanligtvis är man ju fattig student när man läser. Nu, med iPad och på Sj i första klass känns det snudd på lite glammigt. Undrar bara om den känslan håller i sig när det så småningom blir dags för hemtenta? Skulle nog inte tro det.

Kursen heter "The Christians of the Middle East" och i slutet på februari åker vi till the Holy Land för att göra fältstudier. Jag har valt att där fokusera på den lutherska kyrkan. Dels för att jag har störst nytta av det i mitt nuvarande jobb och dels för att jag kan så skrämmande lite. När jag bodde i Jerusalem hängde jag ju mest med armenierna och till viss del syrianerna.

Nu har jag ett gyllene tillfälle att förkovra mig! Jag ser nog mest fram emot att få åka till Jerusalem som en deltagare i en grupp som säkert består av lika nördiga typer som jag!

Första uppgiften. PM ska författas...

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar