tisdag 20 januari 2015

Jäkla schema!

Idag blev jag rejält sur, arg och ledsen. Mest ledsen. Och också frustrerad...

Jag var på så bra humör på tåget. Jag jobbar kanske lite mer än man ska, och hade sett fram emot de här dagarna. Liksom få kliva ur jobb-bubblan några dagar och ägna mig åt det jag tycker är intressant. Lite lyx hade jag unnat mig trots att det är några dagar kvar till lönen och bokat in mig på "Lady Hamilton" i Gamla stan. Men först skulle jag ut till THS och träffa kursarna och lärarna. Jag kände mig "på"! Jag hade ju läst den anvisade kurslitteraturen, börjat skriva på första uppgiften och var allmänt uppåt.

Lunchmacka på Starbucks kändes som en nice start när jag kom fram till Stockholm. Fyllde på mitt SL-kort för ett par hundra och begav mig till Bromma. Fick snabba på stegen lite för att hinna hitta rätt klassrum till klockan ett. "YES! Jag är här nu, kör igång!"

Då kom bakslaget...

Schemahelvetet hade blivit ändrat! Ja jäklar i min lilla låda (som en kollega brukar uttrycka det) vad jag blev arg. Och ledsen. Höll först nästan på att skämma ut mig själv och brista ut i storgråt! HelvetesjävlaskitSKIT!

När jag fick schemat hade jag styrt om lite i min hektiska jobbkalender för att med skohorn bända ner en kurs i min tillvaro. Jodå, kan nog gå. Sedan - i slutet av månaden - hade jag bokat hotell och tåg för dyra pengar (fick ta lite hjälp genom att sälja några fonder). Jag hade också tagit kompledigt, för det här är inget jag gör i tjänsten. Sedan tiden jag hade avsatt för det hela.

I det schema jag hade skulle kursen vara idag och i morgon. I det gällande schemat var kursen igår. IGÅR!!!

Igår tänkte jag att jag faktiskt inte borde åka. Jag borde vara hemma och kurera min förkylning. Faktiskt! Men jag bet ihop och åkte.

Så nu sitter jag på mitt hotellrum. Det gick inte att avboka. I morgon kväll ska jag ta tåget upp. Inte heller det är ombokningsbart. Jag har begränsad budget för shopping (läs 200 spänn). Jag är så ATTANS sur att jag inte ens har förmått mig ta vara på tiden och läsa kursboken som jag har med mig. Jag har ju redan läst de kapitel vi skulle ha läst. Enligt mitt schema alltså. HelvetesjävlaskitSKIT!

Dessutom är nästa träff med kursen (enligt nya schemat) nästa vecka. Jag hade sett fram emot en vecka utan resa. Faktiskt!

Kursledaren som jag känner mycket väl förbarmade sig över mig och bjöd på fika på "Stockholms bästa fik". Han gav också en hyffsad resumé från gårdagen. Men ändå. Någon gång kanske jag skrattar åt incidenten. Någon annan gång. Man ska alltså titta till schemat lite då och då på kurswebben. "det vet studenterna på THS". Nu vet jag det med.

2 kommentarer:

  1. Men Öh!
    Så kanske man kan göra om man bara har en "interntransport" med SL. Men har man utsocknes studenter så får man faktiskt inse att det är en större apparat.

    Eller så får man ändra demokratiskt på nästa träff när man är på den ena.

    SvaraRadera