tisdag 16 september 2014

Jobbannons

http://www.bilda.nu/sv/Startsidan/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb/Bilda-soker-direktor-till-Swedish-Christian-Study-Centre-Jerusalem/

När jag ser "mitt" jobb annonseras ut igen grips jag av mycket blandade känslor. Eftersom tiden som director (2006-2008) var de mest spännande år jag upplevt blir jag sugen på att återvända. Men det var samtidigt mycket slitsamma år med konflikter och paktbildningar, både politiskt och mellan människor.

Men så är det att bo och leva i Jerusalem. Det blir vardag det med. Nu är jag fullständigt nöjd med mitt internationella jobb på stiftet eftersom det ger tillfälle att då och då jobba med folkbildning, engagemang och religionsdialog. Plus en massa annat förstås.

Och, dessutom. Ibland åker jag ju med folk från stiftet till The Holy Land. Planerar lite inför en eller två resor just "as we speak". Inshallah blir dessa resor av!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar