torsdag 11 september 2014

Huvudvärk

Så tänkte jag precis börja joddla om frånvaron av huvudvärk när jag känner de typiska pulserna i tinningarna och nypet i nacken. Shit! Jag som trodde detta skulle bli en fantastisk dag helt utan betongkepa. Lite huvudvärk kan nog härledas från partiledardebatten på TV, där valspurten pågår för fullt. Det märks att det är mycket nerver nu. Men, jag är ganska säker på vad jag ska rösta på så det bekommer mig inte så mycket vad de tjafsar på om.

Det som verkligen ger mig huvudvärk är det stundande båtvalet. Nu står valet mellan tre typer av båtar. Det är stor skillnad mellan dessa båtar och jag känner press på att det ska bli ett val som jag ska vara nöjd med, även efter fem år. Liten dyr båt eller stor billigare båt - eller mellanstor mellandyr båt är frågan. Sett bara till dessa variablar vore det en enkel ekvation, men så är det nerverna; den lilla känner jag mej redan nu trygg med. Jag vet att jag kommer kunna segla den. Den stora - och kanske snyggaste - gör mig nervös. Vad gör jag om det blåser när jag ska lägga till vid bryggan? Huvudvärk!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar