fredag 5 september 2014

Duschade!

Tänk vad man kan bli glad för lite när man ligger på sjukhus. Att kissa, fisa och duscha har blivit något värt applåder från publiken. Men sova verkar jag inte kunna göra här. Jag är klarvaken och räknar timmarna. Förhoppningsvis får jag åka hem nu när dagen kommer igång. Idag på förmiddagen hade jag lyckats slumra en stund ich precis då, typiskt, kom en hurtig läkare och upplyste mig om att läkningsprocessen går snabbare om jag rör på mig lite. Vafalls? Trodde han jag var en slacker? En simpel sängrökare? Jag som både kissat och fisit!!! Nä nu!

Idag räknar jag duschen som den absoluta höjdpunkten! Såååå otroligt skönt det var att nästan känna sig normal för en stund! Sedan iklädde jag mig i en hysteriskt ful städrock och gick och fikade i dagrummet med de gulliga paren med sina till synes perfekta små bebisar. Fasen vad skönt det ska bli att komma härifrån!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar