torsdag 6 mars 2014

Trött

Nu är det grus i ögonen och snart, mycket snart träffar huvudet kudden. Det har varit en härlig dag med spännande möten och bra väder. Enda kruxet är att ungdomarna har betydligt mer ork än vad jag har. Jag var upp tidigt för att gömde d de som ville till al Aqsa, men kön var massiv! Den ringlade sig hela vägen ut genom dyngporten och en bit ned för gatan utanför. I tredubbla led. Den grupp ungdomar som hade hängt på till detta undrade om jag kunde visa något annat istället så vi jallade iväg till Shindlers grav. Det blev allt som allt en rejäl morgonpromenad i kuperad terräng.

Väl "hemma" på hotellet igen delade vi in gruppen i tre och de fick varsitt kvarter att ta reda på lite mer om för att senare redovisa detta. Under tiden gick jag, Charlotta och Sofia till St Marks för att kolla läget lite. Där blev det språklektioner, middagsbön och lite bibelutläggning i "the upper room below". Spännande och trevligt möte med Abuna Shemoun.

Sedan redovisningar från grupperna där de var SÅ BRA, allihopa! Kanon! Jag tror på att splittra upp grupperna jag åker med för att det ska bli lite variation på vem som berättar och vem som lyssnar. Det är alldeles för stor tendens att individerna i gruppen blir passiva annars. Nu fick alla vara med att bidra och bli lyssnade på. Både skönt och bra!

På kvällen sedan lyssnade vi på "the Parents Circle -Families Forum" otäcka berättelser om hur anhöriga har tappat någon familjemedlem i konflikten, men ändå bestämt sig för att försöka nå försoning. Starkt.

Men alltså. Efter en sådan dag är jag TRÖTT! Men många ungdomar vill nu sitta och surra om melodifestival, livet, intryck och annat. Jag bestämde mig för att det mest ansvarsfulla jag kan göra är att gå och lägga mig! Jag börjar hävda ålderns rätt lite nu, för jag har nog glömt den enorma energi jag hade när jag var 18 år... En del brister till ochme d ut i dans lite nu och då. Jag kämpar för att inte ögonlocken ska falla ihop av sig själva...

Lite shopping hann jag med idag! Bildaryggan krashade så jag handlade denna väska till min iPad...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar