måndag 31 mars 2014

Drömmar

Idag har jag haft tre dagdrömmar i rad. Alla har sin start på nätet. En segelbåt, en valp och ett hus. Var och en av dessa drömmar skulle ändra mit liv en del. Frågan är om jag verkligen vill det? Segelbåten har jag råd med och det skulle kunna medföra en underbar sommar med roliga seglatser i området. Valpen är leveransklar i april och är precis den sort jag verkligen vill ha och generellt sett är det en intelligen hund som säkert skulle kunna bli riktigt bra på agility. Huset är även det på många sätt mitt drömhus med stor inglasad veranda, i pronvip en enplansvilla med rimligt pris och tillräckligt nära Härnösand för att det skulle kunna vara lätt att jobbpendla.

Men så drar jag mig ändå. Tänker att det är stora ansvar, tänker att jag har det bra som jag har det och vill inte bli för "låst". Samtidigt ogillar jag min velighet och känner mig så redo att börja ett nytt projekt av något slag. Det är inte alltid kul att drömma, det medför en hel del vånda. Hur göra, tärning eller ole-dole-doff känns lite för slarvigt när det gäller så stora beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar