fredag 28 mars 2014

"En kvinnas hjärta"

Nu har jag läst klart Agneta Sjödins "en kvinnas hjärta" och känner mig lite smått euforisk! Jag kände igen mig så otroligt mycket i huvudpersonen "Maria" och hennes kamp att återerövra livet och självkänslan efter att ha blivit dumpad av en omogen och egoistisk man. "Maria" drog till New York i tre månader för att "finna sig själv" eller komma ifrån det liv som blivit slaget i spillror. Väl i New York bestämde hon sig för att följa olika tecken, och den resan medförde ett spännande liv, nya vänner och nya möjligheter.

 

Också Babben Larsson pratade härom veckan om skillnaden mellan självkänsla och självförtroende när vi hade en friskvårdsdag på jobbet. Mitt självförtroende är det oftast inget fel på, men självkänsla... vad är det? Jag tror ibland att jag inte har någon alls. "Helt klart ett utvecklingsområde" skulle man kunna säga. Jag önskar att självförtroendet kunde få smitta av sig lite på självkänslan...

 

http://open.spotify.com/track/1uFNpQCK1YE4JojchKj3D5

 

Så nu handlar det om att börja klura på vilka "tecken" jag ska följa... Egentligen spelar det kanske inte så stor roll vilka tecken man följer, bara att följa något gör att man rubbas ur sin vanliga bana och får in lite mer slump i livet. En slump som om man har tur leder till ett nytt spännande liv...

 

Men läs boken! Den är minst lika bra som "Eat, Pray, Love" när det handlar om att komma tillbaka efter en vurpa och börja hitta glädjen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar