lördag 29 mars 2014

Penséer?

Nu är det fint väder igen och förra helgen (samt igår) förberedde jag vårens ankomst i min lilla trädgård. Jag krattade och grävde om lite jord samt lyfte ut mitt skåpväxthus och förberedde balkongkruka och den stora blå krukan med jord. Nu saknas bara penséer. Redan förra helgen åkte jag runt till alla möjliga affärer och kollade, men ingen hade fått hem dem än. På facebook igår var det en som hittat penséer i Sundsvall, så mayby baby hittar jag dem idag också i Härnösand!

Annars är det så otroligt skönt att ha en ledig helg igen och jag njuter stort! Agneta Sjödin har skrivit fler böcker visade det sig, så nu håller jag på med "En kvinnas resa", om att pilgrimsvandra till Santiago de Compostela. Naturligtvis tänker jag hur det skulle vara att vandra. Kanske inte änddda från Frankrike, men kanske 10 mil från Santiago. Tydligen är 10 mil minimigränsen för att få ett diplom. Eller så tar jag flyget direkt till Santiago. Det sägs att det är själva resan som är "grejen", men jag kan tänka mig att bara spendera ett par dagar i katedralen och se alla som kommer vandrandes...

Men. Idag är mitt mål att hitta penséer... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar