tisdag 30 juli 2013

Radio

Eftersom det skulle regna hela dagen tänkte mor och jag passa på med en tur till IKEA i Birsta. Jag tror att nästan alla andra också tänkte så, för det var knökfullt av folk både på parkeringen, inne i Birsta City och IKEA. Hu! Mitt i allt detta bröt och stök ringde en kvinna från radio Västernorrland och ville intervjua mig med anledning av fredssamtalen mellan Israel och Palestina och det faktum att jag bott där i några år. Hn hade googlat fram mig som en slags "sakkunnig". Det lät så spännande, men då jag knappt hörde vad om sa där på Birsta blev jag lite tveksam till telefonintervju, vilket jag också sa. Men då fick jag gärna komma till studion istället som ligger bara nån kilometer från sjukhuset, dit vi också skulle.

Att komma till radiostation var riktigt kul! Hade jag inte Det Perfekta Jobbet hade jag gärna jobbat där! Teknik och samhällsengagemang i skön kombination. Bara känslan att vara i händelsernas centrum därinne gav lite trevligt pirr i magen! I en studio stod en kille och hade nyhetssändning med röda lampan ovanför dörren. Kul att se människorna bakom rösterna som jag så väl känner igen från radion!

Intervjun gick bra, men kanske kändes det som jag skulle velat ha mer tid att utveckla lite tankegångar, det blir lite rubrikmässigt att på kort stund redgöra för mina tankar kring Israel/Palestina och eventuella chanser till resultat av de pågående förhandlingarna. Efteråt kom jag naturligtvis på fler saker som jag skulle vilja ha sagt och undrar givetvis hur mitt prat uppfattas av de som lyssnar.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar