fredag 26 juli 2013

Byn laddar...

Nu laddar hela Docksta för Dockstadagen som går av stapeln imorgon. Här i morsans hus på "Doxtastrippen" kör vi "same procedure as every year", dvs bullbak, sjalshop, laxmackor, textilt hantverk och diverse loppisar. I år tänkte jag rea ut sjalarna, men för att få dem lite snyggare ställde jag mig och strök sjalarna nu på eftermiddagen. OMG! Jag upptäckte en massa sjalar som jag nästan tror jag behåller, vilka färger! Vilken lyster! De sjalar som legat ett år i en stor plastbalja fick plötsligt liv när de nystrykna kom upp på sjalhängaren. Nu kanske jag till och med kan höja priset lite?

Det får bli ett inlägg utan foto nu, men kika gärna in i morgon, då är det inte bara Dockstadagen, det är en sån där "ett-foto-i-timmen-dag" också. Det är precis vad det låter. D-dagen blir grundligt dokumenterad, timme för timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar