torsdag 28 mars 2013

pimp my office

Idag på morgonen ägnade jag mig åt att göra lite påskfint på mitt arbetsrum. Min kollega i rummet intill drog igång det hela och plötsligt var det full snurr på möbleringarna i båda rummen. Uppe i ett förrådsrum gjorde vi sedan ett riktigt FYND! Vi hittade ett gäng "troner" som i svunna tider prytt sina platser i domkapitlets sammanträdesrum. Nu stod de där, glömda av världen. Jag tycker att stolarna ger lite "Jerusalemvibbar" så jag släpade ner två till mitt kontor att ha som besöksstolar. Snyggt och värdigt... Nu gäller bara att få lite besökare också. Kanske kan jag inte ha som i armeniska patriarkatet en flarra konjak att bjuda besökarna på... men man vet aldrig... Något kan jag alltid hitta på!


4 kommentarer:

  1. Ja käre, vem skulle våga sätta sig på dom??

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är stabila nog för vem som helst.... :-)

      Radera
  2. Söt kudde! Jag blev ju tvungen att förstora bilden för att se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vist är den fin! Jag hittade den i Jordanien för några år sedan...

      Radera