fredag 17 februari 2017

Turbo

Idag har jag kört på allra högsta växeln hela dagen. Upp galet tidigt, över till jobbet. Planera, fixa, måla skyltar och göra schema. Några seminariehållare anmälde sig sjuka i vinterkräksjuka och influensa. Jag fick nästan spel när ytterligare en blev sjuk, och jag fick börja rassla ihop grejer till mässan. Nattvardskalkar, röcklin, stolor i rätt färg, oblater. Hoppla, vinet var gammalt. Leta ny pava nattvardsvin. Packa i väskor. Kartongmontrar från förrådet. Och så mitt i all stress ett besök hos naprapaten. Tillbaka igen, fylla stiftsbilen och dra till Sollefteå. Oj. Inte ätit lunch. Tvärnit i Kramfors. Subway. Så en journalist som ringer och vill göra intervju på måndag morgon. OJ, direktsändning. OJ, jag ska prata om Martin Luther... Hallstaberget. Rigga iordning allt. Gamla bekanta som strimmar till. Nycklar, seminarierum. Mickrofoner, ljus. På med headset och hälsa välkomna. Rulla igång dagen...

En dag som denna borde jag ha trippel lön. Som jag jobbar!

Men KUL är det! En massa energi i rummet av alla ideella, internationellt engagerade, SKUT-grupper, SKU (Svenska kyrkans unga), kyrkvärdar, körsångare och förtroendevalda. Dagens tanke: Jag är inte ensam i båten. MEN en dag till i förberedelsearbetet hade varit bra. Ska baxa morgondagen i mål och sedan hem och sova hela söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar