lördag 11 februari 2017

Kimberley, SA

Så sitter jag mitt i högsommarvärmen på ett hotellrum i Kimberley och glädjas över sammanhanget. Resan var naturligtvis ganska jobbig. 24 timmar, fyra flighter, väntetider och sitta stilla. Men så att landa i den sydafrikanska kvällen och höra alla syrsor och andas frisk efter-regn-luft!

Idag blev en dag att ta det lugnt och vila ut. På eftermiddagen/kvällen gick vi över till kongresshallen som är granne med hotellet för lite uppsnack inför biskopsvigningen imorgon. Himla kul och trevligt var det! Egentligen bara två orosmoln, klimatanläggningen är paj och några som inte håller med om resultatet av biskopsvalet kommer ha demonstrationspicnic utanför. Vi får se hur det går, värmen var det som oroades mest. Men dörrarna kommer vara öppna och vattenflaskor redo för en törstande församling. Lite bekymmer hade man också för den omfattande sången som kunde inträffa under gratulationsönskningarna. Max tio minuter per grupp, sa man.

Nu är jag återigen trött och ska krypa ned i sängen. Märkligt nog har jag dragit på mig en bondbränna av den ynka stunden i solen. Tror det beror på att min vintergråa hud inte riktigt vaknat upp än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar