tisdag 8 december 2015

Ide!

Väck mig i vår! Jag vill gå i ide nu! December är inte kul, mörkt, slaskigt och trist. Inte ens gårdagens födelsedag kunde lyfta mitt vintehumör. Vardagen känns grå, och repetativ. Kliver upp, kommer sent till jobbet, kämpar mig igenom jobbet, kompar ut någon gång på eftermiddagen och går hem. Säckar ihop framför skräp-tv. Går och lägger mig alldeles för sent... Så rullar det på, dag efter dag. Det känns som jag sliter mig fram på hörntänderna. Två veckor kvar i kansliets nuvarande lokaler. Två veckor kvar till midvintersolståndet. Jag vill tro att det vänder då med min ork och mitt humör.

Det ska bli fantastiskt skönt med ett par veckors ledighet! Jul och nyår infaller så det blir optimalt med lediga dagar, dessutom finns det ju alltid timmar på timbanken att ta ut! Lite jobbigt är det att inte ha några planer för julen, men samtidigt kan det vara skönt. Sova, läsa, gå någon promenad ibland... Kanske få ny inspiration att blogga? "Rätt som det är händer det". Kanske.

Lite julstämning har jag skapat till mig själv. Körsbären, som jag lade i sprit för typ 17 veckor sedan, har nu blivit likör. Med julduk, hyacinter och ett ljus får det åtminstone godkänt?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar