tisdag 29 december 2015

2015

Snart är det slut på 2015, och jag sitter och försöker minnas tillbaka på vad året inneburit för min del. En hel del resande blev det. Jerusalem gånger två, Sydafrika och Kenya. "Inte illa pinkat", skulle morfar nog ha sagt om detta. Det var bra resor, till och med mycket bra resor! Första resan till Jerusalem tillsammans med THS var grymt bra! Tänk att få åka med en samling intelligenta människor som också är intresserade av samma saker som jag! Vilka samtal vi hade, det kändes riktigt bra! Den andra Jerusalemresan med några av stiftets unga konfirmandledare var också bra. Jag tycker om att resa med just ungdomar, de är så härligt ocementerade i sina åsikter. Och kloka, jättekloka!

Sydafrikaresan kommer jag sent att glömma. En hel del slit med frälsarkransworkshopen, men återigen var det ungdomarna vi hade med oss som gjorde denna workshop bra. Jag var bara påhejare. Kenyaresan och speciellt Kakuma kommer jag definitivt inte heller att glömma i första laget. Att få se detta gigantiska Flyktingarbete "live" och Svenska kyrkans fantastiska arbete kändes som en förmån! Bra med lite egna erfarenheter från Kenya så jag inte bara är Mellanösternnörd.

Annars kommer 2015 framför allt vara året jag började segla på allvar! Jag kände starkt att jag skulle trivas med att ha båt igen, men att det skulle bli så fantastiskt som det blev hade jag inte riktigt räknat med. Mötet med Briggen tre kronor var helt overkligt, och kan få stå som symbol för min enormt stora behållning jag får av att vara på havet. Själsfrid de luxe!

Med kroppen har det varit lite si och så. Händerna började domna (men är nu bättre), knäna värkte, ryggen värkte (men jag började gå regelbundet till naprapaten), magen tog tid på sig att läka. Några tappade kilon hittade tillbaka...

Under 2015 spanande jag på en hel del hus också. Ett var jag mycket nära att vinna budgivningen på, men blev överbjuden i sista stund och drog mig ur. Tur var det, för det blev lite väl högt pris. Nästan att jag köpte T2, men dels blev det också dyrare än vad jag räknat med och dels skulle det vara för mycket minnen att behöva hantera om jag skulle bo där. Bäst just nu är att bo kvar här på Frideborgsgatan. Tills vidare.

Kärleken är ett trist kapitel. Inte ett span på hela 2015. Inget som jag minns i alla fall. Tyvärr funkar minnet desto bättre vad gäller praktarslet. Men det är en historia som inte lämpar sig i skrift än på några år.

Jobbet har gått bra under 2015. Jag har hållit i en hel drös med kurser och event, och inget har gått dåligt. Så i december kom också kontorsflytten. Jag hann bara packa upp och testsitta vid mitt jobbskrivbord innan det blev dags för julledigheten. Ska faktiskt bli bra att komma igång igen efter ytterligare nån veckas ledighet!

Det jag är mest tacksam för såhär när jag summerar 2015 är att jag inte sprang in i väggen. Det var nära vid ett par tillfällen, men märkligt nog har jag tydligen en slags autopilot som styr undan i sista stund. Jag kan nog inte förklara det bättre än så. Men jag var vid åtminstone ett tillfälle framme och petade lite på väggen och kände att dit ville jag inte!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar