måndag 23 november 2015

450 nm

Nu är båten täckt och jag summerar sommaren och längtar till nästa säsong! Igår fick jag hjälp av pappa att få på presenningen över båten och stöttor till att supporta masten som tjänar som taknock för täckningen. I toaletten slog jag i spolarvätska och hoppas det inte redan fryst sönder något. Batteriet har jag tagit hem och det är nu laddat inför 2016.

Jag kollade igenom loggboken och gjorde ett överslag. Under denna säsong har jag seglat totalt 450 nautiska mil. Godkänt resultat med tanke på att jag dels har varit lite ovan och dels att det inte precis har varit strålande väder. 450 nm är kanske inte jättelångt för en hel sommar, men lägger man den sträckan åt enda håll hade jag kommit till Landskrona! Det känns långt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar