tisdag 13 oktober 2015

Uppsala

Ny roadtripp, återigen är det till Uppsala jag sökt mig. I två dagar får jag vara här för diverse möten på Kyrkokansliet. Himla skön paus är det att komma från kansliet därhemma! I vanliga fall brukar timmarna på tåget göra att jag anländer trött som ett selskre, men nu är det en eftlängtad paus i tillvaron där jag får sitta och filosofera över ditten och datten.

Jag kom fram till Uppsala utvilad och med lite aptit på stadslivet. Som tur var har jag vänner i Uppsala som tycker det är helt ok att jag dyker upp utan varsel. Jag är nämligen kanska kass på att ha saker planerade på min fritid, jag känner att för att kunna slappna av behöver jag den frihet det innebär att kunna "känna efter" om jag orkar vara social. Ikväll blev det så bra! Vi konstaterade att vi är typ mycket coola personer som lever ett nomadliv med världen som vår arena. Indien, Jerusalem, Sydafrika... Jodå, vi har varit lite här och var å tjänstens vägnar. Helt ok.

Njuter gör jag också av att få bo på hotell. Inte behöva städa, inte behöva se den enorma hög av min kökssoffa segelbåtsdynor som döljer soffan därhemma. Bara det att få gå och lägga mig i bäddad säng ger njutning! Har dessutom köpt säsongens första julmust light, så nu ska här njutas!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar