måndag 5 oktober 2015

Jerusalem gånger två!

Dagens trevligast mail kom från Luleå där jag tillfrågades om jag ville resa till Jerusalem med deras prostar! Jättekul och naturligtvis vill jag det! Så liksom i år blir det Jerusalem gånger två. Först i mars åker jag med våra unga konfirmandledare på "livsresa", och senare i maj åker jag med Luleås prostar.

Medan "livsresan" blir mer av allmän karaktär, blir prostresan mer fördjupning och fokusering på den lutherska kyrkan ELCJHL. En bok jag rekommenderar är därför Jenkins bok, som var en bok av kurslitteraturen till den kurs jag gick i våras. En mycket bra bok som förutom beskriver kyrkohistoria, beskriver olika scenarion inför framtiden för kyrkan. Hoppas prostarna gillar den lika mycket som jag.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar