söndag 11 oktober 2015

Trassligt

Nu är det allt bra stökigt här hemma. Igår var jag och pappa och vintrade upp vid båten. Jag tömde hela båset på jox. Typ tallrikar, dynor, glas, konserver, bestick, kuddar, flytvästar, skafferigrejer, dvd-filmer och kläder. Blend annat. Otroligt vad som samlats i båten på en säsong! Jag ville tömma för att på något sätt komma till en fräsch startpunkt i vår då jag kan stoppa i vad jag behöver igen. En del saker kommer vara samma, fast nydiskade. Några saker kommer inte att komma tillbaka till båten igen, typ plastvinglasen på fot (som ramlar av hela tiden), eller themuggarna som ger plastsmak i thet. Ska nog hitta mindre frukostskålar också, jag får se.

Bommen med storseglet får vara kvar, fast nere i båten. Lazyjacken och en del andra linor försökte jag göra små buntar av. Batteriet och vattendunkarna tog jag hem. Det blev en lång och ganska kall dag vid båten och jag är så otroligt tacksam att pappa var med och hjälpte mig, annars tror jag inte jag orkat allt. Det är en del tunga grej som ska baxas på. Dessutom har han ju bil, hade jag behövt dra allt genom stan i dramatenväskan hade jag kroknat!

Nu är köket översvämmat med prylar. För att kunna förvara dynorna inomhus måste jag först sortera i skrubben. Sedan knöla in dynorna där. För att orka allt detta tar jag det i etapper. Suck. Kommer ta en del tid, för hösten är också full av resor åt olika håll.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar