lördag 18 april 2015

Räddar några blommor

Idag på min promenad var jag förbi T2 för att se till huset och kolla posten. Kanske var det sista gången jag är där själv, tänkte jag när jag gick runt och vattnade några blommor bland alla flyttkartonger. Jag tror det var bra att jag inte köpte huset nu när morbror Per flyttar, för det känns så otroligt tomt utan moster Ewa. Hon fattas mig! För två år sedan gjorde vi ofta utflykter till plantagen för att kolla blommor och lite av varje. Blommor var ett av många gemensamma intressen och vi båda var nog lite crazy, för vi liksom besjälade våra blommor.

Nu var några av blommorna på T2 så klena att jag inledde operation blomräddning. Jag blom-nappade dem i en stor bärkasse hem till mig och startade upplivningsförsök och rehabilitering. Ny jord, vatten och omplanteringar kan nog göra susen för dessa kompisar. Enda kruxet är att jag börjar ha trångt här på rescue center. Jag har liksom bara fyra fönster och ett fönster, det i sovrummet har inte mycket sol så det kanske inte räknas. Det blir till att skaffa amplar och extra hyllor i fönstren tror jag.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar