tisdag 14 april 2015

Andra dagen på retreaten

Det är så spännande med olika processer som går igång i mig nu under retreaten. Jag är verkligen inte "all in", men försöker göra detta till ett tillfälle att tänka igenom saker och ting och om möjligt ta ut ny kursriktning i livet.

En sån där nystart är vikten. Efter operationen i höstas har kilona liksom smygit sig på mig igen. Nu tänkte jag det ska bli bra att rivstarta med att vara striktare i min LCHF-diet. Inspiration hittade jag på youtube, där massor av mönniskor går ned i vikt samtidigt som de tar ett foto om dagen på sig själva. Ganska scary, men jag testar detta. Inte för att lägga ut tror jag, men för att få en daglig påminnelse.

Nog blir jag påmind alltid. I spegeln iförd endast trosor och bh är det liksom lite väl mycket av mig som glor tillbaka. Men nu är jag på! All in!

Frukosten fungerar bra. Ägg, skinka och ost. Till det lite gurka och vatten. Ingen höjdardiet, men med en klick bregott till får jag i alla fall i mig fett och proteiner så jag ska klara mig till lunchen... som är Ris och korvstroganof. Väljer bort riset så klart och siktar in mig på korvstroganoffen som jag hoppas inte innehåller för mycket mjöl i nån redning. Sallad till, bestående av isbergssallad och tomater. OK, tänker jag. Tomat innehåller en del kolhydrater, men det får väl gå. Kan ju inte hålla på att pilla bort dem inför alla. Middagen var lax (underbart), sås som jag hoppas var gräddsås och ingen redning. Samma sallad igen. Hoppar över potatisen.

Funderar nu på hur jag ska orka min striktare LCHF tills på torsdag då vi bryter upp från retreaten och jag blir "fri" igen att göra mina egna val. Tror det ska gå, och tänker att om jag klarar LCHF när jag inte kan göra smartare val kommer jag att klara det bättre när jag kommer hem och kan handla enligt eget huvud igen.

För säkerhets skull beställer jag fyra ägg till frukosten. Ifall det blir lasagne imorgon.

Glädjer mig åt att vara på banan igen och känner jag kan bortse från tomaterna då jag tog en rejäl promenad nu på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar