söndag 2 november 2014

On the road again

Den här terminen har varit lite stillsam då det blev en längre sjukskrivning än planerat, men nu är jag på gång igen! I eftermiddag blir det Umeå, sedan Strömbäck och Stockholm. Temat för resan är idealitet, först på kursen "att leda ideella" på Strömbäcks FHS, sedan om arbetslagsutbildningar i samma ämne. Nu, när jag inte rest på länge känns det bara barnsligt kul att få bo på hotell till på torsdag. Ingen matlagning, städning och "plock" till och med torsdag! Jag ska försöka se det som en minisemester, även om det är jobb.

Det är ju svårt, om inte mycket svårt att hålla LCHF på resande fot, men nu ska jag ge mig själv en utmaning och försöka ändå!

Brunch idag:

Jag hade råkat tina lax som inte håller sig till på fredag så jag gjorde laxbiffar. Mixade lax och äggulor, salt och citronpeppar. Stekte i olivolja då jag hade slut på smör. Inte oätligt blev resultatet, men jag överväger att kasta de biffar jag inte orkade äta. Massor av kaffe behövdes för att skölja ned laxbiffarna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar