måndag 3 november 2014

Frestelser

Dag två på min roadtrip. Än klarar jag av att hålla min målsättning, att åka på tjänsteresa och ändå hålla mig till LCHF. Igår blev det Caesarsallad på "the bishops arms". Jag petade undan krutongerna, men tog ett glas vin. Tror det är mer kolhydrater i krutongerna. Är osäker på dressingen, men den var sjukt god. Googlade lite och det verkar mest vara sardiner och philadelfiaost, vilket är jättebra.

Frukosten nyss var svåraste frestelsen, för där fanns juicer, frukter, kladdkaka och amerikanska pannkakor med lönnsirap.... Plus mackor med marmelad.... mm. Jag slog till på scrambled egg, bacon, gurka, lite ost och pastrami. Till det två koppar kaffe. Mjölken i kaffet innehåller lite kolhydrater, men bara lite. Kan leva med det och är lite stolt över att jag undvek kladdkakan... Men den finns kvar i tankarna... mmm..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar