torsdag 20 november 2014

Dresscode

Nu är det dags att klura över klädsel igen. I december är det tre event på gång. Ett vemodigt event när vår biskop Tuulikki ska lägga ned staven och två mer festliga event när biskop electa Eva dels ska vigas och dels mottas i Härnösand.

I all uppståndelse kring avgående och tillträdande biskop är det jag och min kollega som kommer att ha speciellt ansvar för biskopar från grann- och vänstift som gästar. So far so good. Detta är vad som nu upptar mycket av min jobbtid...

Hemma är det helt nya tankar som tar vid. Vad fasen ska jag ha på mig? Min kollega kan, och ska ha kaftan. Jag är liksom lite lost nu och funderar på stor shopping i Stockholm om en vecka... Tre middagar tre kvällar i rad, varav en hos ärkebiskopen, reception och så också ha en kyrk-outfit och något fräscht vid hämtningen på Arlanda. Funderar faktiskt på om det är nu jag ska slå till på en dräkt? Jag googlar och pinterestar lite samt ser över budgeten.

Några ideer...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar