fredag 11 april 2014

Retreaten har börjat!

Så var det dags igen att åka på en fyradagars retreat med grundkursen igen. Detta är min fjärde gång här i Gideåbruk, så det börjar kännas hemtamt. På en retreat är man tyst, stänger av alla mobiler och datorer. En del lägger till och med bort klockan och är man extremt lagd kan man skippa kaffet.

Eftersom jag är retreatledare kan jag med gott samvete sitta med både iPad och iPhones, men det blir inte i samma utsträckning som vanligt eftersom jag vill passa på att komma ner ordentligt i varv och stressa av. Jag känner hur nyttigt det är att göra det emellanåt.

En mycket naturlig tron!

Nu har det gått ett dygn och jag är så nere i varv att jag bara vill sova! Trött är bara förnamnet! Orkar knappt hålla ögonen öppna. Jag släpade dock mina fötter några kilometer och prickade av på min karta. Fort går det inte, men ganska trevligt är det att fantisera om "el Camino". I sommar tror jag faktiskt jag är där! Det känns i alla fall som det just nu.

Av min retreatledarkompis Leif får jag en hel del bra tips inför pilgrimsvandringen. Som att det är bra att handla vatten och nötter på kvällen innan varje vandringsdag - eftersom man i regel vill starta tidigt kan det hända att inget är öppet annars. Det är också bra att provgå med packning innan så man inte blir chockad av vikten på ryggen och också för att man verkligen ska fundera igenom varenda pryl som väger något.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar