lördag 1 oktober 2011

Futuristiskt hotell...

Just nu är jag i Göteborg på "Idédagar". Det är en tredagars konferens om idealitet i Svenska Kyrkan. Så spännande det är och jättetrevligt att träffa så många vänner och bekanta! På knappa två år i mitt nuvarande jobb har jag lärt känna en hel drös med sköna typer. ROLIGT!


Men hotellet.... Håhåjaja. Jag kollade vart vi skulle hålla till på idédagarna och bokade det enda hotellet som låg på bekvämt promenadavstånd till mig och "de mina" från stiftet. Hotellet var billigt och såg ok ut på bilderna, men det kommer gå till historien som ett av de konstigaste hotellen jag bott på.


Receptionen helt OK med bra service. Sängarna rena och sköna. Dt är när man ska duscha eller gå på toaletten som husvagns- eller rymdkapselkänslan infinner sig. 


Det sitter en grön och en röd lampa ovanför dörren och när det lyser grönt får man gå in. Toaletten påminner om en bajamaja. Allt är formgjuten hårdplast. Inte ens en toalettring att sitta på. När man gjort det man ska och vrider upp låset så spolas det. När man sedan i korridoren dröjer sig kvar kommer det mysko ljud från toan. Först sprayas det och sedan låter det som det sprutas vatten. Under "saneringstiden" lyser det rött ovanför dörren...


En i vår grupp har googlat lite på hotellet och tydligen har det ett rykte att det kan förekomma viss, hrm, "verksamhet" här. Typ att vissa nyttjar hotellet någon timme bara... Hm. Fint ställe jag hittat åt kyrkfolket! Men, det kanske bara är ett rykte. Vi har inte sett skymten av någon sådan verksamhet och det känns välstädat och helt OK. Det kommer inte bli mitt förstaval ever again dock.


"ledigt"

"Bajamaja?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar