tisdag 1 januari 2019

Nytt år, gamla löften

Igår satt jag och tillverkade en nyårslöfteslista som traditionen bjuder. När det var klart sneglade jag på vilka löften jag plitade ned inför 2018. Jag ser ju att det är ungefär samma löften, men DEN HÄR GÅNGEN ska de bli infriade. Baske mig!

Först en utvärdering av målen för 2018:

Hälsa - Tyvärr. Hälsan har försämrats. Knäna är sämre, promenaderna blev färre. Blodtrycket kräver fortfarande medicinering. Midjemåttet ska vi inte tala om.... Stor förbättringspotential sålunda!

Cykel - Yes! Cykeln blev inhandlad och användes flitigt under 2018!

Jobb - Jodå, jag "gav järnet". Men med många processer igång kanske det inte blev så mycket tid till utveckling av olika områden som jag velat. Men kanske "good enough"?

Segla - Höllick är helt klart mer söderut än jag varit tidigare, så check på den. Men - AUTOPILOTEN är fortfarande i sin kartong. Nytt löfte stundar!

Ekonomi - Fortfarande är jag lite för impulsstyrd på detta område. Ingen buffert som jag kan skryta över. Jag har satsat på amorteringar istället då det ser svajigt ut på börsen.

Njuta - Well... fläckvis blev det njutning. Mest under sommaren då jag satt i båten mol alena. Närmare "inre frid" än så kanske jag inte kommer.

Utvärdering: Kanske en måluppfyllelse med 50% går att skönja? Tyvärr slarv på det kanske viktigaste målet (hälsa) - där måste jag lägga krut på under kommande år! Autopiloten är skämmigt att jag inte fått på, det bara måste hända snart!

Så till 2019 års lista:

Hälsa: Jag har nu på morgonen vägt in mig, och det var fasansfullt. Har ett första mål på minus 10 till innan sjösättning! Sedan gärna tio till innan året är slut!

Jobb: Snäppa upp något - hitta områden som jag ska hinna utveckla!

Segla: Söder om Höllick! OCH MONTERA PÅ AUTOPILOTEN!

Hitta regelbundenhet i att använda tandtråd, göra fotbad, promenera, bädda sängen, städa skrivbordet.

Komma ihåg mina gudbarns födelsedagar!

Äta mer vegetariskt och vegansk!

Minska skärmtiden!

Testa olika smoothies!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar