måndag 11 december 2017

Teologen

Det blev en lång dag idag. Klev upp halv fyra för att ta mig till Uppsala. Det var en seminariedag på en kurs jag läser på teologiska institutionen i Uppsala. Jag som inte varit där på typ sex år. Hade verkligen inte tänkt att sätta min fot där ever again, men då kursen är så bra ville jag inte hoppa över seminariedagen. Hela institutionen är dessutom jättestor, som en labyrint. Risken att stöta ihop med en viss person är i realiteten ganska minimal. Men ändå. Benen blev blytunga sista biten, jag kände nästan lust att bara skita i allt och vända om. Men, eftersom jag får göra kursen som fortbildning skärpte jag ihop mig och gick in.

Det gick jättebra! Ingen pinsam ihopstötning, inga nerver, bara intressant kurs och trevliga kursare! Skulle kunna göra om detta anytime! Enda jobbiga var tåget tillbaka - jag var dödligt trött av spänningen och alla nya intryck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar