söndag 5 november 2017

Söndag och soffsegling

Snacka om slö söndag! Pissväder ute och frosthalksvarning gjorde att jag stannade inne och gjorde mest ingenting. Jo, en sak. Med stor bävan ställde jag mig på vågen. Nu har det gått en vecka sedan nystarten och jag var spänd på att se resultat. Det kändes inte i kroppen att jag gått ner, men vågen visade ett kilo mindre! Känns så bra att det minskar, även om jag är otålig och vill se snabbare resultat! Jag ligger före tidplanen också, fortsätter det i denna takt når jag målet den 26:e mars. Tänker att det kommer gå trögare sedan och att jag inte ska ta ut något i förskott. Nu är det en vecka i taget som gäller!

Soffseglade en hel del på eftermiddagen när jag upptäckte att Volvo Ocean Race hade livesändning! Idag på eftermiddagen startade de från Lissabon och kommer gå i mål i Kapstaden om typ tre veckor! Oj, vad imponerad jag blir. Det blåser 20 m/s på Atlanten nu, och båtarna gör omkring 22 knop! WOW! Jag blir dock inte jättesugen, ser hur oerhört fysiskt det är, och besättningarna blir då och då helt översköljda av vågorna. Men mäktigt värre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar