onsdag 23 augusti 2017

Inspiration...?

Tänk om det gick att hitta ett piller som framkallar inspiration! Jag har akut brist nu, och känner att jag inte har tid till denna väntan på att "kicka igång". Äckligt snart står jag inför 150 unga ledare i Vålådalen och ska berätta om Svenska kyrkans internationella arbete. Kul, utmanande och viktigt på alla sätt och vis, men lektionsupplägget kommer inte till mig. Noll. Blankt. Det brukar kunna vara så för mig ibland, men jag har alltid förlitat mig på att inspirationen infinner sig när det börjar närma sig. Nu närmar det sig och det händer absolut ingenting i skallen. NOLL.

Jag satt hela dagen idag på mitt kontor och väntade. I nån mikrosekund rörde en neuron på sig, men ingen tillräckligt stark inspirationsdrift att jag fick fatt på tanken.

Inspirationsbristen höll i sig när jag kom hem. Var hungrig, men hade ingen drivkraft att laga mat. Det slutade med att jag gnagde i mig ett stycke kassler. Utan tillbehör, utan tillredning. Gah! Det är verkligen illa nu!

I morgon är en ny dag. Håll tummar och be böner. Så här kan det inte få vara länge till...

2 kommentarer:

  1. Har du tänkt på en sak?
    Treorna i år är inte samma som treorna förra året.
    De märker inte om du plankar/ utgår från förra årets lektion. De har inte upplevt den förut.
    Vad gillade du med din lektion förra året?
    Vad kom du på efteråt att du skulle kunna gjort också/istället?

    Heja dig. Det där döläget är jobbigt.
    Sov gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har tänkt på det. Men upplägget i fjol var inte jättebra, jag kunde bara vara med på en av två helger i Vålådalen så jag visade en film som andra lätt kunde starta helgen efter när jag var borta. Känner att det är ett för viktigt pass för att inte ta vara på. Jag hoppas jag är något på spåret nu vad gäller planering...

      Radera