torsdag 17 augusti 2017

Den största sorgen...

...är framför mig. Den jobbiga reflektionen fick jag idag när jag var ute och seglade. Jag funderar en hel del på som är meningen med mitt liv och vad det ska bli av mig. nu står jag inför en stor förändring igen. Jag lämnar mitt nuvarande gårdshus i vinter för att bli sambo med morsan. Nytt kapitel, nytt gårdshus. Men hur länge? Jag fann mig själv i grubblerier idag över just detta. Antingen blir jag sjuk och dör eller så bli memma sjuk och dör. Hur det än går är det en stor sorg som ligger framför mig.

Men, min slutsats blev ändå att leva så bra och innerligt jag kan till den dagen kommer. Ska nu fundera på lämpliga projekt. Renovera gårdshus är ett jätteprojekt som jag verkligen ser fram emot! Till skillnad mot detta mysiga gårdshus jag bor i nu kommer jag att äga nästa gårdshus! Öppna väggar, måla om, sätta in fönster, ta upp taket. Jag längtar till byggstart! Men först, nu måste jag börja avveckla min trädgård här på Frideborgsgatan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar