söndag 4 september 2016

På väg hem

Så är jag på väg hem igen efter en intensiv vecka i Jerusalem. Ganska skönt ska det bli att ikväll få sova i min egen säng i frasiga lakan. Jo, jag tror jag bäddade rent innan jag for hemifrån. Eller också gör jag det nu ikväll.
Resan har varit bra. Det har den här gången handlat om en utbildningsresa för de/vi som sysslar med religionsdialog på stiften. Vi har besökt synagogor och en hel del judaistik för att bli rustade i att arbeta med dokumentet "Guds vägar" hemmavid.
Som vanligt blir det en massa intryck på en resa som denna, men det bästa med resan var inte Jerusalem den här gången, utan mina reskamrater! Himla trevligt att lära känna kollegor från andra stift! Med vemod skriver jag nu detta eftersom veckan är över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar