tisdag 12 april 2016

Vård Av Katt

Livet efter Jerusalemresan har mest handlat om Tibble. Min gosiga katt, Tibble the Cat, blev förmodligen påkörd i Docksta för ett par veckor sedan. Han kom in till mor, blödande ur ett djupt jack i halsen och tilltufsad i sidan. Hon tog honom i bilen och for in till Härnösand med honom och vi gick till veterinären. Han blev sydd och röntgad. På röntgen konstaterades ett brutet revben, men inget man kunde göra något åt. Vi skulle hålla koll på hur han andades och hålla honom varm.

Det är gott Gry i Tibble, och nu är han så gott som återställd. Tyvärr har han sedan tidigare döv, förmodligen ålder, han är ju ändå 18 år gammal. Nu bor han med mig i och vi kompar bra. Från början var jag sjukvårdare, men nu är jag hans betjänt och fångvaktare. Han kräver ständig tillförsel av dyr kattmat (lax i gelé), och har visat tecken på att han vill ut. Men här i stan där han inte har varit ute förr törs jag inte släppa ut honom. Jag är rädd att han inte skulle hitta hem igen, eller ännu värre - bli påkörd.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar