onsdag 29 juli 2015

Alfred och Elvira

Igår hade jag förmånen att få segla med Ola, Alfred och Elvira. Att segla är ett underbart sätt att lära känna mina syskonbarn. Eftersom de bor långt ifrån Härnösand ses vi inte så ofta, men igår var det quality time. Ordentligt! Vi seglade till Lustholmen där vi grillade och badade för att sedan åka hem igen för motor. Under broarna med fälld mast på ditvägen och broöppning på hemvägen.

Jag beundrar min bror och svägerska för deras tålamod med tre barn, och känner hur jag själv skulle få lite problem med orken när det hela tiden händer grejer och en ljudnivå som kan bli hög. Men barnen är helt underbara och jag gillar dem skarpt! Tänker också att de har gått från en till två till tre. När jag träffar dem är det tre direkt och det blir lite överväldigande. Nu har jag gott hopp inför framtida seglatser där de kan få följa med, en och en. Jag vill ju lära känna dem, inte vara medlare mellan dem. Så en och en är min plan! Även om de också naturligtvis är goa i klunga också!

Titanic-pose!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar