torsdag 12 februari 2015

Rygghelvetet!

Ryggen spökar sedan i måndags. Jag satt helt fredligt med en kaffekopp på eftermiddagsfikat på jobbet och plötsligt hände något. Jag vet inte riktigt vad det var jag gjorde, men plötsligt hände nåt i ryggen. Jäklar vad ont det gjorde!

Jag var mitt uppe i slutförberedelserna för den "Växtplatskurs" jag ansvarar för tisdag-torsdag den här veckan när jag fick lägga ned rubbet av vad jobb heter. Jag fick inte ens fram händerna till datorn utan att det kändes som kniven satt i ryggen! Jäklaskit! Hade tur att Ryggkliniken hade tid för mig.

På något sätt klarade jag tisdagen, och igår hade jag planerat in en kollega som är diakon och hon fick klara sig själv med kursen så jag kunde gå hem.

Gårdagen var rena helvetet på soffan. Jodå, jag tog mig ned på soffan och låg där på värmedyna och filt. Hade laddat med telefon, iPad, fjärrkontroller och citodonbrus inom räckhåll. Sedan, när det blev dags för toabesök fick jag känna vad verklig smärta är, ryggen liksom krampade ihop när jag försökte resa mig! Aj! Räddaren i nöden var en kompis som kom sättandes med paraflex, snacka om underbart litet piller! På kemisk väg lyckades jag med att "bli människa" igen och inte bara ett värkande paket.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar