söndag 14 december 2014

Curls

Ibland när jag inte skriver kan det bero på att inget händer som är värt att notera. Nu är det precis tvärtom! Charlotta och jag, eller som vi ibland kallar oss, the "international department" har bråda dagar. Vi hinner inte vara länge på "base camp hotell hörnan". Bagage som försvunnit, tunnklädda gäster från syd, middag hos ärkebiskopen, samtal om "challenges for the church", kompletteringsshopping, liturgiska kläder som ska vara på plats... Etc... Vi ska dessutom se hela och rena ut, gärna med lite stil. Jag är i dessa dagar otroligt glad över min curl-anläggning! Lite lockar i håret höjer glamourkänslan något snäpp så jag orkar allt detta!

Nu är anläggningen snart packad, för nu stundar biskopsvigning, och efter mottagningen hos ärkebiskopen susar jag norrut igen. Ska bli skönt att komma hem även om detta liv innehåller ett överflöd av trevligheter!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar