onsdag 9 oktober 2013

Birsta

Idag var jag kompledig och tillbringade det mesta av dagen hemma. Städade, fixade, pysslade och grävde i trädgården lite. Framemot eftermiddagen hörde en kollega av sig och vi for till Birsta för lite shopping. Det blev en soffa, en ny samsonite resväska, en matta och lite ljus av olika slag. Ett antal tusenlappar fattigare for jag hem och möblerade om. Nu är allt redo inför Soffans Ankomst. Bara att vänta. Sedan blir det till att "suga på ramarna" fram till den 25:e. Jag fattar inte riktigt hur, och varför man ska suga på ramarna när man är pank....? Jag får ganska märkliga bilder till mig när jag tänker på det uttrycket...

Sådana här blommor hade jag tänkt plantera där jag grävde idag... Är det måhända echineagard? Någon som vet?

 

2 kommentarer:

  1. Jag läste nånstans att det handlar om björnar, precis när de vaknar ur sitt ide, jättehungriga och suger på sina ramar tills de hittar nåt att äta. Björntassarna alltså, inte tavelramar.

    SvaraRadera
  2. Blomman heter Echineacea. Reserverat för felstavning dock..........Marianne

    SvaraRadera