söndag 23 september 2012

EFIT

Idag kan det bli en intressant dag! Dels är det Härnösands stifts Medarbetarmöte och jag kommer jobba för fullt, och dels är det en EFIT-dag (Ett Foto I Timmen, den trevliga nät-communityn som delar vardag tillsammans då och då genom att dokumentera sin vardag i bilder). Fler EFIT-dagar hittar du HÄR.


8.00 Frukost. Laddar inför en lång dag...
9.00 Getting dressed for success? Det är en lång dag
med (kanske) en del klädbyten. Laddar redan nu med
nya glansiga strumpbyxor.... 
10.00 Är inkastare till domkyrkan. Kul att säga "Kyrkan
nere är fullsatt, men det finns fortfarande ströplatser på
läktaren..." (ROLIGT att kyrkan är fullsatt!). Nu dags för ett
seminarium: "På väg till nya möten, en kickoff inför den
nya kyrkohandboken"
11.00 Hittade en plats nere i kyrkan på golvet.
Lyssnar på seminariet om den nya kyrkohandboken,
twittrar, facebookar och bloggar. "Multitasking"
12.00 Festhögmässa. Det är smockfullt i domkyrkan, så jag
 satte mig i församlingsgården där vi kan se gudstjänsten
via länk. Nu jojkning som start på det hela. Bra stämning!
13.00 Själva nattvardsmomentet. Allt tillreddes i domkyrkan
och sedan fick några gå över med vin och bröd till
församlingshemmet. Funkade finfint!

14.00 Laddar för mitt seminarium i domkyrkan,
"Att visa din kyrka" Här en skiss som ska
visa att folk besöker våra kyrkor av en mängd
olika anledningar - det gäller för guiderna att
klura ut om besökaren vill ha stillhet eller en
historieföreläsning... :-)


15.00 Guidningen i full gång. Här visar Anders som
vanligtvis guidar i Ytterlännäs gamla kyrka från
medeltiden detaljer på taket i ytterlännes (fast i Härnösands
kyrka). Ganska kul att få publiken titta upp i taket för
att se triumfkrucifix mm från Ytterlännäs och medeltiden!
De var liksom en resa i fantasin,  ja du förstår säkert...
16.00 Funktionärsfika med stiftskansliet. Vi pustar
ut lite och laddar inför kvällens programpunkter.
17.00 Hemma för klädbyte och uppfräshning.
Är tacksam för att någon uppfunnit torrschampoo!
18.00 Förberedelserna pågår inför kvällens festmiddag


19.00 Middagen pågår för fullt. Jag hamnade
bredvid biskop Tuulikki
20.00 Kvällen fortsätter på Metropol, Härnösands
kultiga jazzklubb. Jan, stiftets internationelle sekreterare
och jag är värdar för kvällen. Jag i lånad fjäderboa och Jan i
 frack han efterlyst på facebook. Öppen scen,
så allt kan hända...
21.00 Publiken strömmar till, minglar och har trevligt
22.00 Biskop Bill från vårt vänstift i Sydafrika har fått upp
vår biskop på scen och det svänger ordentligt!
23.00 Jan riggar mikrofonen så biskop Bill kan avsluta
kvällen med en vacker tolkning av "Let it Be". Underbart!
00.00 Varvar ner med lite the och Martin Beck.
I morgon är en ny dag med nya utmaningar.
Dock utan EFIT. Nästa EFIT-dag är  tisdag 9 oktober...
God Natt!

6 kommentarer:

  1. Kul att du är med. Blev ost för mig me' =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin blogg du har! Hoppas det blir en toppendag idag!

      Radera
  2. Jag har inte kommit till frukosten ännu efter en kväll på stan efter Modomatchen igår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur gick det för Modo? Jag är ivrig supporter men jobbade hela dagen igår så jag misssade helt att det var match...

      Radera
  3. Men ååååh, DET fikat! YUMMY!!! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller huuur! Riktiga smarriga bakelser hade de fått till...

      Radera