söndag 4 februari 2018

Sorgen kickar in

Jag vaknade, åt frukost och satte mig för att "morna till mig" i fåtöljen framför nyhetsmorgon. Plötsligt, med full styrka kickade sorgen in! Nu är det bara FYRA nätter kvar för mig att sova här på Frideborgsgatan! Solen lyser på snön som gnistrar vit utanför, och här inne sitter jag i ett kaos av flyttkartonger och kassar.

Tänk om det inte blir bra. Tänk om jag ångrar mig. Tänk om mor och jag inte kommer sams? Tänk om räntan går upp. Tänk om jag om några år vill jobba i Jerusalem igen. Tänk om jag vill något annat!
...en massa "tänk om" är det nu. Jag bävar över att vara skuldsatt för ett hus och "fången till huset". Att hyra har sina fördelar, jag kan till exempel flytta vidare när som helst utan strul. Ett hus är ett hus, och det kräver en helt annan planering. Att bo tillsammans med min mor är också något som jag inte utan vidare bara kan bryta upp ifrån om "rätta jobbet" dyker upp bakom nästa hörn.

Nä, jag tänker inte vända denna bloggpost till något positivt som slutkläm. Idag tänker jag sörja. Skruva isär soffan och gråta en skvätt. På fredag kommer (förhoppningsvis) glada rader om vad kul det är att flytta in. Hoppas det. För flytta ut är inte kul alls!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar