fredag 8 september 2017

Turf i Uppsala

I förrgår var jag i Uppsala och blev via en bekant inbjuden till turfträff. Turf är alltså det där spelet som påminner om orientering och pokemon. Med hela världen som spelplan ska man ta zoner genom att fysiskt ställa sig i zonen en liten stund. När man har zonen blir den grön och genererar några poäng per timme tills någon tar den från dej.

Lite kul eller besynnerligt ser det nog ut för den som inte vet vad det rör sig om. I förrgår samlades vi i en park för att ta "crowded"-medalj - 21 personer tog en zon samtidigt! Kul och knäppt. Sedan gick vi på restaurang och pratade turf.

Det som slog mig är att det alls inte var fjuniga fjortisar, utan de flesta var medelålders män och kvinnor i min egen ålder. Jag som tyckt att jag är extrem i Härnösand som cyklar runt med iphonehållare på styret och jagar zoner... Här låg jag lite i lä. Många hade cyklar med monsterdäck och helfjädring! Så. Himla. Kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar