onsdag 24 februari 2016

Planeringar

Knappt har en kurs slutat innan jag är i full färd med att planera nya kurser. Igår satt jag med tre parallella kurser och planerade. Kyrkvärdskurs, växtplatskurs och kurs för administrativ personal. Det gäller att ha framförhållning när det är på det viset, och det tycker jag att jag börjar få. Är nu också i höstens kurser och styr upp. Mitt i all kursplaneringar lyfter jag ibland blicken och undrar om det här är bra. Lika gruvsamma kurserna är innan de är igång, lika kul är det att träffa människorna på kurserna. Men efteråt är jag som en urvriden disktrasa av trötthet och tomhet. Upp och ned. Hela tiden.

Men idag blir det kul. Idag laddar jag för att göra finplaneringen av Jerusalemresan. Predikningar ska skrivas, valuta beställas och väskan ska packas med den gemensamma packningen. Tio dagar kvar till samlingen på Arlanda!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar