lördag 4 oktober 2014

TES 678 bt

Idag förverkligade jag en sju år gammal dröm! 2007 hade jag sålt min Karlskronaviggen eftersom jag då bodde i Jerusalem. Istället hade jag börjat dreggla efter en nyare och smartare segelbåt som låg i öviks marina. Det var en sprillans TES 678 bt. Tre eller fyra gånger övertalade jag Elisabeth att vi skulle åka ut till marinan och kika lite. Jag hade inte ekonomi då att slå till, men glömde aldrig den drömbåten.

Idag köpte jag båten! Den hade legat ett tag på blocket och jag har grubblat, OJ, vad jag grubblat! Jag kunde ha köpt en mycket större båt för mindre pengar, men det är just smartheten jag vill åt. Och så nybåtskänslan förstås! Båten har en tidigare ägare förutom marinan, men är välbehållen och fräsh, mycket tack vare god skötsel och vinterförvaring i varmgarage.

Nu får den stå kvar i detta varmgarage utanför Örnsköldsvik till i maj, då jag kan segla hem henne. Ujuj, som jag nu längtar! Ser framför mig hur trevlig semestern blir 2015! Bara klura på ett passande namn...

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar